onsdag 2. juni 2010

Gjødsla for andre gong, i dag.

Her har Pendulina fått roseknopper, dei første eg har sett i år. Vi har gjødsla med organisk rosegjødsel og hønsegjødsel. Vi lager eit jupt hol som vi gjødsler og vatner i, grev på jorda att. dette gjer vi for at det ikkje skal bli lukt som trekker til seg fluger og insekter som skader rosene.









































Gartneren :                                                                                                                                              
Nydelege kvelder                                                                                                                                        

8 kommentarer:

blåklokke sa...

God dag til Dokke ute i fjorden:))
Vakkert i hagen og vakrere blir det når alle rosene kjem:))
Håpar på ein sommar med passeleg sol, varme og litt regn innimellom:)
Koser meg med bildene Torill:)

Mia sa...

Du bor ju helt fabelaktigt till, vilken fotokavalkad!!
Gödsla, hupps, jag har inte gett mina rosor första omgång ännu.. Tack för tipset om gropen :)

Inger sa...

Vilken storslagen natur du lever i, måste vara underbart med dessa vyer. Jag har inte gödslat en enda gång ännu, kommer nog inte heller att hinna. Benmjöl till lökväxterna blir det i alla fall. Komposten har jag heller inte hunnit sprida ut. Ovanligt stressigt denna vår.
Ha det gott!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Berre lekkert, utsikt, blomster og vær, og hva mer kan du ønske deg?
Lurt å gjødsle som du gjør, og godt at roser tar hva de får og svelger unna. Jeg har jo det med å gjødsle i hjæl andre vekster.
Lenge siden sist jeg var her, men det har vært en hektisk tid. Nå er det plutselig slutt: jeg er tatt ut i streik. Det er ikke det samme som å jobbe sjølom det er aktiviteter vi må være med på. Jeg skal være streikevakt på mandager.
Håper jeg kan få litt mer tid i veksthuset og haven. Der trengs det å lukes!
Ha flotte dager framover ;:OD)

Lene Megan sa...

Åhr, nogle smukke og idylliske billeder. Sommer! :-)
Ha' en smuk dag hos dig!
Klem

Thusnelda sa...

Takk for alle hyggelige kommentarer, det er alltid kjempekoselig.
God helg til alle !
No er det rosene på hytta som venter på stell.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Takk, Thusnelda. Det er nettsiden jeg hadde på bokmerket! Det er nok deg jeg fikk tipset av en gang...
Ser mannen din steller han og... jeg hadde gitt min i oppdrag å bruke kantklipperen der gressklipperen ikke kommer til - og tenk han sveiva over halve medisin urtebedet før han skjønte at noe var helt galt!
Godt plantene vokser opp igjen! Gjort er gjort, kan ikke være beskymra for snauklipte urter!
I fjor tok han en plante jeg nettopp hadde fått av naboen. Han har ikke hatt noen kunnskap om blomster med seg i bagasjen fra barndommen, ser det ut til!
Ha ei flott uke ;:OD)

Sara sa...

Bellissime foto, di un bellissimo posto!